پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227078
چگونه بر بي خوابي غلبه کنيم؟
تاریخ انتشار : 1395/08/27 09:42:53
نمایش : 1163
بي‌خوابي هر چند آزاردهنده است اما مشکلي شايع در سراسر جهان محسوب مي‌شود. به گفته انجمن خواب آمريکا از هر سه بزرگسال يک نفر در برهه‌اي از زندگي خود با بي‌خوابي دست و پنجه نرم مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «مديکال ديلي» نوشت: اگر ترفند کلاسيک شمارش گوسفندان تاثيري در به خواب رفتن شما ندارد و تمايلي به استفاده از قرص‌هاي خواب نيز نداريد، در ادامه چند روش علمي که مي‌توانند در به خواب رفتن راحت‌تر کمک حال شما باشند را ارائه مي‌کنيم.

تلاش کنيد بيدار بمانيد!

در نگاه نخست اين توصيه‌اي مخالف آن چيزي که بايد انجام دهيد، به نظر مي‌رسد اما برخي پژوهش‌ها نشان داده‌اند افرادي که به عمد تلاش مي‌کنند بيدار بمانند، نسبت به آنهايي که فعالانه تلاش مي‌کنند تا بخوابند، سريع‌تر به خواب مي‌روند.

به گفته جولي هرست، روان درمانگر، شما مي‌توانيد چشمان خود را باز نگه داشته و جمله «من نمي‌خوابم» را با خود تکرار کنيد. مغز موارد منفي را خوب پردازش نمي‌کند و اين شرايط را به عنوان دستورالعملي براي خواب ترجمه کرده و عضلات چشم به سرعت خسته مي‌شوند و احساس خواب شما را فرامي‌گيرد.

جوراب به پا کنيد

يک بار ديگر اين مورد نيز در نگاه نخست عجيب به نظر مي رسد؛ به ويژه اين که پژوهش‌ها دماهاي پايين و خنک را براي کمک در به خواب رفتن توصيه مي‌کنند اما مطالعه‌اي که در سال ۱۹۹۹ توسط دانشمندان سوئيسي انجام شد، نشان داد که دست‌ها و پاهاي گرم بهترين پيش‌بيني‌کننده براي اين است که فرد با چه سرعتي به خواب مي‌رود. اين شرايط در نتيجه تغيير گردش خون از قسمت مرکزي بدن به سمت اندام‌هاي انتهايي و کاهش دماي بدن رخ مي‌دهد که به مغز اعلام مي‌کند در حالت خواب قرار بگيرد.

حباب بترکانيد

حباب‌سازها تنها يک اسباب‌بازي براي سرگرمي کودکان نيستند بلکه حباب‌ها از يک ويژگي هيپنوتيزم‌کننده نيز سود مي‌برند که مي‌تواند در به خواب رفتن افراد کمک کند. به گفته دکتر راشل ماري سلز، استاد مغز و اعصاب در دانشگاه جان هاپکينز، حباب درست کردن هم تمريني تنفسي است که به آرامش شما و کاهش ضربان قلب کمک مي‌کند و هم ذهن را از افکاري که ممکن است شما را بيدار نگه دارند، دور مي‌سازد.

انجام تمرين ۴-۷-۸

براي انجام اين تکنيک نوک زبان را در برابر برآمدگي بافت پشت دندان‌هاي بالايي خود قرار دهيد و طي کل تمرين زبان خود را در همين قسمت نگه داريد. سپس آن چه در ادامه ذکر مي شود را انجام دهيد:

بازدم را به طور کامل از طريق دهان انجام دهيد.

دهان خود را ببنديد و به آرامي از طريق بيني عمل دم را انجام دهيد و تا چهار بشمريد. در شرايطي که چهار شمارش انجام مي‌دهيد، نفس خود را به مدت هفت شمارش نگه داريد.

عمل بازدم را به طور کامل از طريق دهان انجام دهيد و هشت شمارش انجام دهيد.

بار ديگر عمل دم را انجام دهيد و اين چرخه را سه بار ديگر تکرار کنيد.

شمع اسطوخودوس

شمع‌هاي اسطوخودوس نه تنها مي‌توانند به زيبايي دکور خانه شما اضافه کنند بلکه پژوهش‌ها نشان داده‌اند که رايحه اين گياه بسيار آرامش‌بخش است و مي‌تواند آن چه براي به خواب رفتن راحت نياز داريد را در اختيار شما قرار دهد.

نتايج مطالعه‌اي در سال ۲۰۰۵ نشان داد که رايحه اسطوخودوس مي‌تواند اثر ويژه‌اي بر کيفيت خواب افراد داشته باشد و همچنين به اين نکته اشاره داشت افرادي که پيش از خواب رايحه اين گياه را استشمام کرده بودند، نه تنها تجربه خواب بهتر داشتند بلکه صبح روز بعد احساس انرژي بيشتري نسبت به آنهايي که اين کار را انجام نداده بودند، گزارش کردند.

چرخش بالش

اگر هيچ راهکاري در به خواب رفتن شما موثر واقع نشد، ترفند ساده چرخاندن بالش را امتحان کنيد. پوشش خنک و تازه سمت ديگر بالش در برخورد با صورت گرم مي‌تواند اثر شگفت‌انگيزي داشته باشد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html